söndag 25 juli 2010



Soraya är på rymmen i Malmö sedan i onsdags (21/7). Hon försvann från Sorgenfri, sågs senast mellan Jägersro och Rosengård i torsdags kväll (22/7). Hon är mycket skygg, så försök inte fånga henne om ni inte är bombsäkra på att få tag i henne, notera tid och plats och kontakta husse snarast. Hon kan eventuellt visa intresse för andra hundar och vilja leka med dem, och kommer hon tillräckligt nära för att man bara ska kunna greppa tag i selen kan det vara en möjlighet. Annars ber vi er att inte försöka, då det bara skrämmer henne ytterligare.

Hon ser ut som en vit tunn schäfer och har svart sele.

Alla observationer tas tacksamt emot, och kan ni hjälpa till i sökandet efter Soraya tas det också tacksamt emot. Ring husse Ramzi på 076-2061364.

1 kommentar:

  1. Sv: hoppas hunden kommer tillrätta snarast, vet hur det känns när ngn är på rymmen =/ (kontakta ett medium, har hjälpt oss).

    Jag, Anna har tre hundar boendes hos mig, Tuva - Curly, Rimset - Podenco, Elvira - Huskie ;)

    Jag klickertränar Rimset och han tycker det är roligt, men som med alla hundar gäller det jhu att hitta rätt motivering/belöning. han jobbar bra för köttbullar, kött, löptikar, torkad lever, älgklöv, kanindummie, jakt, ostbitar osv.... sen får man lista ut vad han vill ha vid olika tillfällen ;)

    vi har tankesättet ---> gör du som jag säger så får du som du vill.... samt, ingenting är gratis! Tog nån minut att lära honom tända och släcka lampan, sen har jag hållt på kämpa med avlämningen i apporteringen i fem år, tills jag helt bytte taktik, då tog det nån dag så satt den =) man känner sig lite dum ibland, när man har att göra med en PI. vem tränar vem? men oj vilken utveckling inom hundtränariet man får tillgång till när en PI får bestämma reglerna =P

    jag kör bara possitivt med honom, Podencosar är långsinta åh såras jhu lätt, förtroendet får aldrig missbrukas.

    Han älskar jhu jakt, och det utnyttjar jag till ngt possitivt.... han kommer direkt från spanska jaktlinjer och är väldigt hanig så det gäller att spela sina kort rätt.

    har aldrig haft ngn Podencotik, men varit bekant med några stycken och det är ENORM skillnad mellan en hane och en tik inom denna ras tycker jag, tikarna är mycket, mycket lättare att ha att göra med.

    Jaoooo.. vad mer =/ man kan komma långt med en Podenco Ibicenco, drag, lydnad, agility, spår .. etc .... bara man hittar rätt belöning och motivation är min övertygelse, klart det är skillnad mellan att träna en Podenco och en Collie.... man sliter sig nog lite mer i håret, men aldrig får man en sådan bra läromästare, gör man fel, då får man snarast reda på det....

    finns inget ledarskap i min flock, den tanken har jag ratat, inga hot, korrigeringar, eller obehag... det passar inte en PI , däremot måste man vara konsekvent, tydlig, lugn osv.... en vägvisare helt enkelt =)

    googla på Gottlands Ibizahundar .... mins inte sidans adress, men där finns bra info om rasen tycker jag ....

    blev nog ngt rörigt detta svar.... men hoppas du fick ut ngt av det iaf =)

    SvaraRadera